۳۲ مطلب در دی ۱۳۹۴ ثبت شده است

راز بدست آوردن نعمت جدید

امام پرهیزکاران على‏ علیه السلام مى ‏فرماید: "بنده خدا به‏ نعمتى دست نمى‏ یابد، مگر آن که نعمت دیگرى را از کف نهد."

نهج البلاغه، کلمات قصار، 19.

۱ نظر

گل نرگس ببویید

رسول اللّه‏ صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :


شُمُّوا النَّرجِسَ و لَو فِی الیَومِ مَرَّةً ،

 و لَو فِی الاُسبوعِ مَرَّةً ،

 و لَو فِی الشَّهرِ مَرَّةً ،

 و لَو فِی السَّنَةِ مَرَّةً ،

 ولَو فِی الدَّهرِ مَرَّةً ؛

 فَإِنَّ فِی القَلبِ حَبَّةً مِنَ الجُنونِ وَ الجُذامِ وَ البَرَصِ و شَمُّهُ یَدفَعُها .

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :

[گُل] نرگس را ببویید ، هرچند در روز یک بار ، هر چند در هفته یک بار ، هر چند در ماه یک بار ، هر چند در سال یک بار ، و هر چند در همه عمر ، یک بار؛ چراکه در قلب ، هسته‏اى از دیوانگى ، جذام و پیسى وجود دارد و بوییدن نرگس ، آن را دور مى‏کند.

طبّ النبیّ صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم ، صفحه 10 ، بحار الأنوار ، جلد 62 ، صفحه 299؛ تاریخ دمشق ، جلد 14 ، صفحه 36 ، حدیث 3368 عن شریح عن عنه صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم نحوه دانش نامه احادیث پزشکی : 1 / 270


امام رضا علیه‏السلام :

وَلیَشُمَّ النَّرجِسَ ؛ فَإِنَّهُ یَأمَنُ الزُّکامَ ، وکَذلِکَ الحَبَّةُ السَّوداءُ .

... گل نرگس ببویید ؛ زیرا از زکام ، ایمنى مى‏بخشد . همچنین است سیاهْ دانه .

۰ نظر

برنامه‌ مطالعاتی حدیث‌خوانی روشمند

سید محمدکاظم طباطبایی

چکیده
حدیث خوانی یا مطالعات حدیثی از مهمترین ضرورت‌های یک کارشناس علوم اسلامی است که در گذشته‌های دور همواره در حوزه‌های علمیه به صورت رسمی وجود داشته است. اکنون این مطالعات، بیشتر به صورت فردی دنبال می‌شود. در این نوشتار پس از بیان شاخصه‌های چگونگی گزینش یک متن مناسب، طرحی کاربردی و روش‌مند برای مطالعه متون حدیثی ارائه شده است. این طرح در هفت بخش اصلی(هفت وادی) و چهل متن گزینش شده (چهل منزل) برای مطالعه در حدود هزار ساعت در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر برای مطالعه هر کتاب یا احادیث گزینش شده تنها بیست‌وپنج ساعت وقت لازم است. علاقه‌مندان به حدیث‌خوانی با یک برنامه‌ریزی چهارساله می‌توانند با مطالعه این متون در شمار حدیث پژوهان قرار گیرند.
کلیدواژه‌ها: حدیث، حدیث‌خوانی، طرح مطالعات احادیث، شیوۀ قرائت و درک متون.
مقدمه
اگر کسی بخواهد عالمی توانمند در امور دینی شود و به عنوان منادی شریعت با مردم سخن بگوید، باید علاوه بر قرآن کریم، با متون حدیثی آشنایی داشته باشد. به بیان دیگر،

۰ نظر

معرفی جستجوگر حدیثی میزان

 

۰ نظر

تفسیر:و من کل شى ء خلقنا زوجین لعلّکم تذکرون

کلینى در کافى به اسنادش از امام صادق علیه السلام نقل مى کند: حبرى (عالم یهودى ) خدمت امیرمؤ منان رسید و پرسید: اى امیر مؤ منان ! آیا هنگام عبادت ، پروردگارت را دیدى ؟
حضرت فرمود: واى بر تو! چشمان با مشاهده دیدگان او را نمى بینند؛ ولى قلبها باحقایق ایمان او را مى بینند)).
امیر مؤ منان در مسجد کوفه بالاى منبر خطبه مى خواند. مردى برخاست که به او ذعلب مىگفتند، داراى زبانى بلیغ در خطبه و قلبى شجاع بود. گفت : اى امیرمؤ منان ! آیاپروردگارت را دیده اى ؟
حضرت فرمود: واى بر تو اى ذعلب ! من خدایى را که نبینم ، نمى پرستم .
پرسید: اى امیر مؤ منان ! پس چگونه او را دیده اى ؟
فرمود: واى بر تو اى ذعلب ! دیدگان با مشاهده او را نمى بینند، ولى قلبها با حقایق ایمان او را مى بینند. واى بر تو اى ذعلب ! خداى من چنان لطیف است که لطفش ‍ به وصف در نمى آید و چنان عظیم است که با عظمت وصف نمى گردد و چنان بزرگ کبریاست که بابزرگى وصف نمى شود. در جلالت چنان جلیل است که با غلظت وصف نمى شود.قبل از هر چیز است و نمى شود گفت : پیش از چیزى است . بعد از هر چیز است و نمى شودبه او بعد گفت . اشیاء را خواسته ، اما نه با همت . درک کرده است ، اما نه با خدعه . درهمه اشیاست ، اما با آنها مخلوط نیست و از آن ها هم جدا نیست . ظاهر است ، نه به شکل مباشرت . متجلّى است ، نه با دیدن . دور است ، نه با مسافت . قریب است ، نه بانزدیک شدن . لطیف است ، نه با جسم داشتن ، موجود است ، نه بعد از عدم .فاعل است ، نه به اضطرار. صاحب تقدیر است ، نه با حرکت . زیاد مى شود، نه بااضافه . شنواست ، نه با آلتى . بیناست ، نه با اءداتى . اماکن حاوى او نمى شوند واوقات او را شامل نمى گردند، صفات او را محدود نمى کنند و خواب او را نمى گیرد.هستى او از اوقات سبقت جسته ، وجودش از عدم و ازلش از ابتدا پیشى گرفته است . باخلق مشاعر فهمیده مى شود که کسى براى او مشاعر قرار نداده و با تجهیر جواهر فهمیدهمى شود که جوهر ندارد و با ضد قرار دادن میان اشیا فهمیده مى شود که او ضد ندارد وبا خلق تقارن میان اشیا فهمیده مى شود که او قرین ندارد. نور را ضد ظلمت قرار داده استو خشکى را ضدترى و زبرى را ضد نرمى ، و سردى را ضد گرمى ، متباین ها را با هم جمع کرده و میان چیزهاى نزدیک ، دورى افکنده است که با تفریق ، بر مفّرق و با تاءلیف، بر مؤ لف دلالت مى کند. و این سخن خداى متعالى است : و من کل شى ء خلقنا زوجین لعلّکم تذکرون 
میان قبل و بعد، فاصله انداخت تا معلوم شود که اوقبل و بعدى ندارد و موجودات با غرایزشان گواهند که آفریننده غریزه آنها، غریزه ندارد و با موقت بودنشان اعلام مى کنند که براى قرار دهنده وقت آنها وقتى نیست . میان موجودات حجاب و مانع قرار داده تا معلوم شود میان او و خلقش حجابى نیست . پروردگاراست ، بدون این که خود پروردگارى داشته باشد و اله است ، بدون این که خود الهى داشته باشد. عالم است ، بدون اینکه معلوم باشد. سمیع است ، بدون اینکه مسموع باشد)).رساله حول الرؤ یه ، ص 123 - 121.

۰ نظر

اسم اعظم کدام است ؟

عارف بسطامى در جواب شخصى که از او پرسید: اسم اعظم کدام است ؟ گفت : تو اسم اصغر به من نماى که من اسم اعظم به تو نمایم ، آن شخص حیران شد، پس بدو گفت :همه اسماى حق عظیم اند.
در تفسیر ابوالفتح رازى است که : حضرت امام جعفر صادق را پرسیدند از مهمترین نام اسم اعظم ؟ حضرت فرمود او را: در این حوض سرد رو، او در آن آب رفت و هر چه خواست بیرون آید فرمود منعش کردند، تا گفت : یا الله اءغثنى ، فرمود: این اسم اعظم است ؛ پس اسم اعظم به حالت خود انسان است .

هزار و یک کلمه ، ج 3، ص 390 - 389.

۰ نظر

فیش های یادداشت سخنرانی ها

عقل-ویژگی های عاقل
حجم: 30.3 کیلوبایت
توضیحات: word

عقل-ویژگی های عاقل
حجم: 324 کیلوبایت
توضیحات: pdf


جهان دیگر- مرگ شروع قیامت است.
حجم: 33 کیلوبایت
توضیحات: word

جهان دیگر- مرگ شروع قیامت است
حجم: 315 کیلوبایت
توضیحات: pdf


۰ نظر

کلیپ تصویری | به خدا خوش‌بین باش/حجه الاسلام پناهیان

متن کلیپ:می‌خواهید با هم این نوحه را بخوانیم و تکرار کنیم؛ «رَأْسُ الْعِبَادَةِ حُسْنُ الظَّنِّ بِاللَّه‏»(عوالی اللئالی/1/27)

امام رضا(ع) می‌فرماید: «أَحْسِنِ الظَّنَّ بِاللَّه‏»(کافی/2/72) ظنّ خودتان را به خدا خوب کنید. یعنی آدم باید بگوید که «نه! خدا، خوب است، کمکم می‌کند، هوای مرا دارد. نه! خدا من را رها نمی‌کند.»

اصلاً ابلیس یک-موجود- مکّاری است؛ به خدا قسم! می‌بیند شما چه‌طوری هستی؛ همان‌طوری رفتار می‌کند. مثلاً اگر ببیند من حسّ عرفانی دارم، می‌گوید: «آره حسّ عرفانی خوب است...» آناً برمی‌گردد. نامرد تا همین دو دقیقه پیش، داشت می‌گفت: «ول‌کن بابا!» اما وقتی می‌بیند تو حسّ عرفانی داری-برمی‌گردد و یک‌طور دیگری فریبت می‌دهد-

می‌گویی: خُب حالا بگو ببینم ابلیس! می‌گوید: «واقعاً، ما این‌قدر آلوده شده‌ایم! اصلاً خدا دیگر ما را می‌بخشد؟! لا‌اله‌الا‌الله!» بعد این آدم، با همین ابلیس وجودِ خودش-که دارد او را از رحمت خدا مأیوس می‌کند- به جلسۀ دعای کمیل می‌رود و می‌گوید: «خدایا! حداقل یک دانه از گناهانم را ببخش، خدایا! می‌دانم که تو هم نمی‌توانی ببخشی! ولی حالا دیگر کوتاه بیا!»

و بعد، ابلیس به او می‌گوید: «حالا گریه کن، عجب حالی پیدا کردی! گریه کن، راحت باش» او هم گریه می‌کند ولی این گریه‌اش، بنزین جهنمش می‌شود! چون تلقی او این است: «خدا که نمی‌تواند مرا ببخشد، خدا که دست مرا نمی‌گیرد، من چه‌کار کنم که خدا یک نگاهی به من بکند؟ امام زمان(ع)! یک لطفی به من بکن!» در حالی که در بغل امام زمان(ع) است و امام زمان(ع) دارد آرامش می‌کند! ولی او می‌گوید: «من چه‌کار کنم که امام زمان(ع) یک ذره مرا نگاه کند؟!» اینها همه‌اش مکائد ابلیس است!

شما الآن حسن ظن‌تان به خدا چقدر است؟ فکر کنید؛ قشنگ فکر کنید...

الآن امتحان می‌گیریم؛ هر کسی سؤال من را در ذهن خودش جواب بدهد. «شما همۀتان می‌توانید به سهولت به مقام معنوی حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) برسید» هرکسی باور ندارد، سوءظن به خدا دارد. چرا می‌خواهی نرسی؟ می‌توانی برسی! باشد، نرس، ولی-بدان که- می‌توانستی برسی.

همین‌جا این را قبول کن که آتش حسرت در روز قیامت وجودت را نگیرد. آنجا بگو: «خدایا! ما مثل آقای بهجت(ره) نشدیم ولی در دنیا هم می‌دانستیم که می‌توانستیم بشویم، اشتباه کردیم.» این‌طوری در آنجا یک کمی آرام می‌شوی، من به تو گفته باشم!

الآن شما چقدر حسنِ ‌ظنّ به خدا داری؟ نگو: «حاج آقا، نمی‌شود!» بنا نیست که خودِ تو این کار را بکنی؛ بنا است خدا این کار را بکند. مگر آقای بهجت(ره) خودش این‌طوری شده؟ اگر از ایشان ‌می‌پرسیدی، می‌‌گفت: «هر چه هست، خدا لطف کرده» خُب این خدا به تو هم می‌تواند لطف کند. اگر-با تردید- بگویی: «به من؟!» معلوم می‌شود که سوءظن داری!

«حَسّنوا ظُنونَکُم بِالله»

دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 38 ثانیه 

 

۰ نظر

آثارهیجان

💟تحقیقات روان‌شناسی نشان داده که وقتی انسان هیجان‌ زده می‌شود، (چه مثبت و چه منفی، چه عاشق و چه عصبانی، پر از خشم و نفرت و یا محبت افراطی و ... ) عقل و خِرد او «به یک‌ سوم، افت پیدا می‌کند» ! ! ! 

یعنی اگر ما ۱۸۰ درجه IQ (ضریب هوشی) داشته باشیم و جزو نوابغ باشیم، وقتی هیجان‌زده شویم، ضریب هوشی‌ مان به ۶۰ می‌رسد (نُرمالِ ضریب هوشی، ۱۰۰ است)، یعنی مثل یک آدم عقب‌مانده تصمیم می‌گیریم ! 

خونسردی، آرامش و متانت و تصمیم نگرفتن در لحظه های خشم و عصبانیت و یا عشق زیاد (!) ، راهِ درست زندگی کردن و موفق و خوشبخت شدن است.

۰ نظر

شرایط روی انسان های بزرگ تاثیری نمیذاره

روزی زنی از خواب بیدار می شود در آینه نگاه می کند و متوجه می شود
که فقط سه تار مو روی سرش مانده.
بخود می گوید: فکر می کنم بهتر باشد امروز موهایم را ببافم؟
همین کار را می کند و روز را به خوشی می گذراند.
روز بعد از خواب بیدار می شود و خودش را در آینه نگاه می کند و
می بیند که فقط دو تار مو روی سرش مانده.
بخود می گوید: امروز فرقم را از وسط باز می کنم.
او همین کار را می کند و روز را بخوشی می گذراند.
روز بعد بیدار می شود و خودش را در آینه نگاه می کند و می بینید که
فقط یک تار مو روی سرش مانده.
بخود می گوید: امروز موهایم را از پشت جمع می کنم. او همین کار را
می کند و روز شادی را می گذراند.
روز بعد بیدار می شود و خودش را در آینه نگاه می کند می بیند که حتی
یک تار مو هم روی سرش باقی نمانده.
بخود می گوید: امروز مجبور نیستم که موهایم را درست کنم. 

⭐️ شرایط روی انسان های بزرگ تاثیری نمیذاره⭐️
۰ نظر

عقل چیست؟

امام على علیه السلام :

 اَلْعَقْلُ شَجَرَةٌ

اَصْلُهَا التُّقى

 وَ فَرْعُهَا الْحَیاءُ

وَ ثَمَرَتُهَا الْوَرَعُ

فَالتَّقْوى تَدعو اِلى خِصالٍ ثَلاثٍ:

 اِلَى الْفِقْهِ فِى الدّینِ وَ الزُّهْدِ فِى الدُّنْیا وَ الاْنْقِطاعِ اِلَی اللّه ِ تَعالى

 وَ الْحَیاءُ یَدْعو اِلى ثَلاثِ خِصالٍ:

 اِلَى الْیَقینِ وَ حُسْنِ الْخُلُقِ وَ التَّواضُعِ

 وَالْوَرَعُ یَدْعو اِلى خِصالٍ ثَلاثٍ:

 اِلى صِدْقِ اللِّسانِ وَ الْمُسارَعَةِ اِلَى الْبِرِّوَ تَرْکِ الشُّبُهاتِ؛

عقل، درختى است که ریشه آن تقوا، شاخه هایش حیاء و میوه آن، پارسایى است.تقوا به سه چیز دعوت مى کند: دین شناسى، بى رغبتى به دنیا و دل بستگى به خداوند، وحیا به سه چیز دعوت مى کند: یقین، خوش اخلاقى و تواضع، و پارسایى به سه چیزدعوت مى کند: راستگویى، سرعت و شتاب در نیکى ها و دورى از کارهاى شبهه ناک.

[مواعظ العددیة، ص ۱۶۰]


۰ نظر

مرگ مومن

امام کاظم علیه السلام:

إذا ماتَ المُؤمِنُ بَکَت عَلَیهِ المَلائِکَةُ وبِقاعُ الأَرضِ الَّتی کانَ یَعبُدُ اللّهَ عَلَیها، وأَبوابُ السَّماءِ الَّتی کانَ یُصعَدُ فی‌ها بِأَعمالِهِ؛

هرگاه مؤمن از دنیا برود، فرشتگان و جاهایى از زمین که در آن‌ها خدا را عبادت می‌کرده و درهاى آسمان که اعمالش از آن‌ها بالا می‌رفته است، بر او می‌گریند.

الکافی : ج ۱ ص ۳۸ ح ۳ / دانشنامه قرآن و حدیث: ج 14 ص 322

۰ نظر

عربی هفتم-درس سوم-بخش دوم


۰ نظر

عربی هفتم-درس سوم- واژگان


۰ نظر

عربی هفتم- درس دوم-بخش سوم


۰ نظر

عربی هفتم- درس دوم-بخش دوم


۰ نظر

عربی هفتم - درس دوم-بخش اول


۰ نظر

عربی هفتم-درس اول -بخش سوم


۰ نظر

عربی هفتم-درس اول-بخش دوم


۰ نظر

عربی هفتم- درس اول - واژگان

 

۰ نظر

ازمون آنلاین

 

۰ نظر

آزمون های آنلاین

آزمون درس هفتم پیامهای آسمانی هشتم دبیرستان دوره اول

۰ نظر

سجاده های عاشقی

۰ نظر

آیات مجسم

۰ نظر

تفسیرعملی یک آیه:

«الَّذِینَ آمَنُواْ وَ لَمْ یَلْبِسُواْ إِیمَانَهُم بِظُلْمٍ أُوْلَئِکَ لَهُمُ الأَمْنُ».


در حوادث عاشورای 88 در تهران، تعدادی از افراد دستگیر شدند. بعد از چند روز دستگاه های امنیتی گفتند در بین بازداشت شدگان تعدادی افراد بی گناه هم هستند اما تفکیک آنها سخت است و نمی‌ توانیم دقیقا آنها را از بعضی افرادی که در شورش ها نقش داشتند تفکیک کنیم.  از طرف دیگر  ۲۲ بهمن را هم در پیش داریم و اگر  همه را آزاد کنیم، ممکن است در ۲۲ بهمن همین ها آشوب‌ راه بیندازند.

اگر قرار بود در آن برهه نظام با  نگاه «مدیریت بحران» به شکل غربی به این مساله نگاه کند طبیعتا باید همه این افراد بازداشت می ماندند تا 22 بهمن هم تمام شود اما نگاه ولی‌فقیه عادل متفاوت است و همان موقع آقا فرمودند اگر احتمال می‌دهید حتی یکی از اینها هم بی‌گناه است، هر ۱۰۰ نفر باید آزاد شوند!

ایشان گفتند شما حق ندارید حتی یک بی‌گناه را نگه دارید. شاید در نگاه کسی که کارشناس امنیتی باشد بگوید نه! اما نگاه دینی این است: «الَّذِینَ آمَنُواْ وَ لَمْ یَلْبِسُواْ إِیمَانَهُم بِظُلْمٍ أُوْلَئِکَ لَهُمُ الأَمْنُ».

۰ نظر

برنامه های سخنرانیهای تفسیری فرامرزمیرشکار در مراکز قرآنی استان اصفهان:

هفته جاری:

شنبه94/11/4:دبیرستان شهیدعبدالهی اصفهان:شک ،معبرنوجوانی

دوشنبه 94/11/5: مسجدالرضا علیه السلام:غفلت، راز تباهی

چهارشنبه 94/11/7: دارالقران الکریم صدر: غفلت، راز تباهی

چهارشنبه 94/11/7: کانون جوانان بهشت: اتصال به رحمت،ادامه تفسیربسمله

ماه های قبل:

چهارشنبه94/9/26: کانون جوانان بهشت: برنامه ریزی برای مراکز فرهنگی

چهارشنبه 94/10/30: کانون جوانان بهشت: ادامه تفسیربسمله

چهارشنبه:94/10/30: دارالقرآن الکریم صدر:عقل گرایی وتفکر

چهارشنبه 94/10/23: کانون جوانان بهشت: تفسیربسمله

چهارشنبه:94/10/23: دارالقرآن الکریم کوثر:تفسیر آیات یک تاشش سوره ی قمر

چهارشنبه 94/10/23: دارالقران الکریم صدر: تفسیر آیات 190 تا194 آل عمران،ذکر،فکر،دعا ،ابزارتربیت عقل گرا

دوشنبه 94/10/21: مسجدالرضا علیه السلام:اصرار بر پند،

چهارشنبه94/10/16:دارالقرآن الکریم کوثر:موضوع اصلی: عقل چیست؟/موضوعات فرعی: سفینه ی آخرالزمان-علمای برتر از انبیاء-فوایدنگارش صلوات

چهارشنبه94/10/16:دارالقرآن الکریم صدر:موضوع اصلی:نیت وپیامدها/موضوعات فرعی: پیش درآمدی بر تربیت عقل گرا

دوشنبه94/10/14: مسجدالرضای علیه السلام: موضوع اصلی: پیش درآمدی برتربیت عقل گرا،تربیت سخاوت در وجود/موضوع فرعی: فوایدنگارش صلوات

چهارشنبه94/10/9:دارالقرآن الکریم صدر: تفسیرسوره ی عبس ، کرامت نوشتن






۰ نظر

دانلود نرم افزار آموزش تجوید همراه باکل قران کریم-بسیارزیبا ونفیس

دانلود نرم افزار قران کامل ونفیس همراه با اموزش تجوید-حجم:59 مگابایت

۰ نظر

کوتاهش کن...

حکیم بزرگی در صحرایی روی شن ها نشسته و در حال مراقبه بود...

مردی به او نزدیک شد و گفت: مرا به شاگردی بپذیر!

حکیم با انگشت خطی راست بر روی شن کشید و گفت: کوتاهش کن!

مرد با کف دست نصف خط را پاک کرد.

حکیم گفت: برو یک سال بعد بیا!

یک سال بعد باز حکیم خطی کشید و گفت: کوتاهش کن!

مرد این بار نصف خط را با کف دست و آرنج پوشاند.

حکیم نپذیرفت و گفت: برو یک سال بعد بیا!

سال بعد باز حکیم خطی روی شن کشید و از مرد خواست آن را کوتاه کند. مرد این بار گفت: نمی دانم!

و از حکیم خواهش کرد تا پاسخ را بگوید.

حکیم، خطی بلند کنار آن خط کشید و گفت: حالا کوتاه شد!

این حکایت،  یکی از رموز فرهنگ ژاپنی ها را در مسیر پیشرفت نشان می دهد: نیازی به دشمنی و درگیری با دیگران نیست. با رشد و پیشرفت تو،  دیگران خود به خود شکست می خورند. به دیگران کاری نداشته باش؛ کار خودت را بکن

۰ نظر

فیلم هفت دقیقه ای علملک ،پرمخاطب ترین فیلم جشنواره عمار

فیلم کوتاه داستانی علمک، ساخته حسین دارابی که در چند جشنواره مورد توجه هیئت داوران و نیز مردم واقع شده است، در برنامه ثریا به روی آنتن رفت. «علمک» فیلمی ۷ دقیقه ای است که در موقعیت خاصی روایت می شود. در این موقعیت یک علمک گاز وجود دارد که در پیاده رویی نصب شده و فیلم بازخورد مردم از برخورد به این علمک را نشان می دهد. اثر برگزیده و عنوان پربیننده ترین اثر فیلم کوتاه در جشنواره مردمی فیلم عمار و نیز عنوان بهترین فیلم جشنواره فیلم کوتاه رضوی از نگاه مخاطبان از افتخارات این فیلم 7 دقیقه است.

مشاهده ودریافت فیلم


۰ نظر

تشکر رهبر انقلاب از برنامه ثریا با موضوع جشنواره عمار

مشاهده ودریافت فیلم برنامه

۰ نظر

اکثریت ها وحالات مختلف آن در انتخاباتها

یادداشت:

به قلم : فرامرزمیرشکارمبارکه

1-از نقطه نظر نگاه توحیدی به انتخابات تمام کسانی که در انتخابات نظام شرکت می کنند ورای می دهند در" جبهه ی کلی حق "قرار دارند چرا که با رای خود مشروعیت نظام مردم سالاری دینی را مهر تایید نهاده اند .

2رای دهندگان  در انتخاب مصداق نمایندگی می توانند بین صالح واصلح اشتباه کرده باشند که این اشکال می تواند از یک جهت در عدم تحقیق وبررسی رای دهندگان اتفاق بیفتد و از جهت دیگر به افراد کاندیدابرگرددکه اگر آن فردکاندیدای صالح ،فرد اصلح تر از خود را درمیدان ببیند وکنار نکشدبه نوعی خیانت به اجتماع مسلمین افتاده و صالح نیزباطناً از حیث صالحیت خواهد افتاد.

3-از جهت دیگر نیز اشتباه می تواند در سالوس نمایی ومنافقیت کاندیدا اتفاق بیفتد که باچهره ای زیبا ،نیت وباطن زشت خود را از مردم ونظام پنهان ساخته وبا کلمات زیبا همه را فریفته تادر وقت خود دشنه ی خود را درجان نظام جمهوری اسلامی ومعتقدین آن فرو برد که مرور زمان ،ماهیت این افراد را برای نظام مشخص خواهدنمود.دراینجا نقش دستگاه های مرجع اعلام نظر وتصمیم گیری درفیلترینگ اولیه منافقان ویا فلیترینگ مجدد نمایندگان راه یافته سابق به خوبی مشخص می گردد با ذکر این تذکر که معیار ،جهت کلی افراد می باشد وسلیقه های سیاسی و گمانه زنی های بدون پشتوانه ی استنادی عقلی وعملی  نباید در نظارت استصوابی راهی داشته باشد.بلکه نظارت استصوابی بدون توجه به سلیقه ی سیاسی افراد نیروهای مومن ومعتقدبه اسلام و نظام را برای خدمت به اسلام ونظام از گزند نفوذ منافقان به دور خواهد داشت.

4- انتخاب یک نماینده با بیست وپنج درصد آرا یابیشتر نشانگر توافق اکثریت برانتخاب وی نمی باشد چرا که هفتادوپنج درصد چون بر فرد خاصی تمرکز نکرده  ورای خود را تجمیع نساخته اند لذا نماینده با بیست وپنج درصد به معنای نماینده ی بیست وپنج درصد یا بیشتر" افرادمتفق "محسوب می گردد.که این امر از نظر قانون فصل الخطاب محسوب شده و برنده ی این قاعده نماینده کلیه رای دهندگان محسوب می گردد.

5- قانون گذار می تواند درصد آرای موردنیاز نماینده را پنجاه درصد یابیشتر قرار دهد اما به منظور جذب ومشارکت حداکثری به این مقداربسنده شده که می توان در جهت تحقق جمهوریت بیشتر نظام ساز وکارهای جدیدتری را برای انتخاب نماینده با حداقل رای مناسب تری را طراحی نمود.

6-انتخاب نماینده اگرچه راه را به مدت چهارسال برای تجدیدنظر در انتخاب می بندد اما عملکرد نماینده اگر با ریز بینی وبصیرت مورد توجه رای دهندگان قرار گیرد می تواندبه ابقای انتخاب ویا تجدیدنظر در آن منجر گرددکه دقت در این امر موجب توسعه ی بصیرت سیاسی مردم خواهدگردید به سخن دیگر، جمهوریت در پهنه ی از آزمون وخطا اتفاق می افتد ومردم بایستی در فرصت های بعدی برآیند دیدگاه های خود را مجدداً اعلام نمایند.

۰ نظر

حجت‌الاسلام حسنلو :پیامبر(ص) چگونه ایرانیان را به اسلام دعوت کرد؟

*ابتدا به طور اجمالی به واکنش مردم ایران به حمله سپاه اسلام به کشورشان اشاره می‌کنید؟

-دلایل بسیاری بر این حقیقت تأکید دارد که نه تنها اعراب مسلمان در جریان فتح ایران، دست به کشتار و جنایت نزدند و آثار فرهنگی، دینی و ملی ایرانیان را از بین نبردند و اساساً جز با سپاه ساسانی وارد جنگ نشدند، بلکه مردم ایران، خود به سبب آشنایی با اسلام و بیزاری و نفرت از حکومت ساسانیان، به استقبال لشکر اسلام رفتند و دست کم، حکومت ساسانی را در برابر لشکر اسلام یاری نکردند، خدمات بی‌نظیر مسلمانان در آموختن، آموزیدن، تألیف و تصنیف علوم و معارف اسلامی و نیز بسط و گسترش و تبلیغ ارزش‌های اسلام نشان می‌دهد که ایرانیان با اختیار و از سرشوق و انگیزه‌های انسانی، اسلام را پذیرا شدند و به آن خدمت کردند، اسلام موجب شد ایرانیان از زیر بار ستم‌ها و تبعیض‌های ظالمانه‌ پادشاهان ساسانی رها شده و استعداد‌های نهفته‌ علمی و معنوی آنان شکوفا شود، چنان که ایرانیان نیز با قدرشناسی از نعمت اسلام، آن را در بستر فرهنگ توحیدی و انسانی خود پروریده و به اوج شکوفایی رساندند، آنچه در برخی کتاب‌ها درباره‌ حمله‌ اعراب مسلمان و جنایت‌های آنان به تصویر کشیده شده است، در اکثر موارد، دروغ‌های بی‌شرمانه‌ای است که دشمنان اسلام و ایران آن را ساخته و تبلیغ کرده‌اند. 

۰ نظر
ایرپول